Skladný a precízny plnoformát – Sony Alpha 7 II

detail pavuciny

Na tento prístroj som sa veľmi tešil a po rozbalení sa moje očakávania potvrdili. Fotoaparát vyzerá naozaj kvalitne a príťažlivo. Telo z horčíkovej zliatiny má originálne hranaté tvary a všetko pekne usporiadané. Je radosť mať na krku zavesený takto kvalitne spracovaný prístroj. Nemohol som sa dočkať prvého fotenia.

Hneď ma zaujal údaj o zabudovanej 5-osej stabilizácii. Prax ukázala, že funguje excelentne. Fotil som zvedavého vrabca, ktorý okolo mňa poskakoval a nebol problém. Fotka bola ostrá aj pri dlhších časoch uzávierky. Taktiež všetky staré svetelné objektívy použité cez adaptér budú stabilizované. Fotoaparát je osadený 24,3 Mpx snímačom vo veľkosti Full Frame. Práve z tejto hodnoty vychádza veľký potenciál tohto prístroja. 25-bodový AF systém je veľmi rýchly a presný. Dokonale sa mi to potvrdilo pri fotení mojej dcérky, ktorá stále behá a poskakuje. AF systém vždy rýchlo a bezchybne vyhodnotil situáciu a presne zaostril. Pochopí to každý, kto niekedy fotil neposedné deti.

Fotoaparát má veľký 3-palcový TFT LCD displej. Ten sa dá vyklápať, a preto je možné fotografovať aj z rôznych ťažkých uhlov. Často som ho využil pri fotení tesne nad zemou na takzvané fotky z podhľadu, či fotení v dave, kde nevidíte pred seba. Mne sa ale najviac osvedčil veľký elektronický hľadáčik so 100% pokrytím. Je výborne čitateľný a je radosť cez neho komponovať. Vždy, keď som sa do hľadáčika pozrel, mal som svet ako na dlani. Pri fotení záberov pri vode výrazne pomáha vodováha, s ktorou sa už nemusíte obávať padajúceho horizontu. Jediná nevýhoda, ak ju tak môžem nazvať, je výrazne vyššia spotreba batérie, hlavne pri použití hľadáčika. Preto odporúčam aspoň dve do zásoby, tento hľadáčik proste musíte využívať naplno. Nafotené zábery je možné rýchlo prenášať cez vstavané WIFI a NFC (Near Field Communication) do smartfónu alebo zariadenia, ktoré ho podporuje. V súčasnej rýchlej dobe je to výborná funkcia.

Fotografovanie v praxi

Nasadil som priložený objektív 28-70 mm, vložil pamäťovú kartu SDHC (tieto fotoaparát podporuje) a vybral sa na Dunajské nábrežie. Nedávno mal Dunaj omnoho vyššiu hladinu, a preto na nábreží zanechal veľké množstvo naplavenín, konárov a suchej trávy. Inšpirovalo ma to k foteniu zaujímavých záberov zo zeme. Zaostroval som na naplavené konáre v popredí s Dunajom. Oko fotografa určite často zaujme aj rozostavaný nový „Starý“ most. Masívna kovová konštrukcia a pravidelná štruktúra láka k dobrej kompozícii. Rád fotím premeny mesta či okolia, v ktorom žijem. Špeciálne tento most vyzerá na fotkách výborne, hlavne po prevedení do čierno-bielej. Sony Alpha 7 II nesklamala a podarilo sa mi nafotiť pár pekných záberov mosta a jeho rozostavaného okolia.

detail pavuciny
detail schodov

Ďalších pár desiatok schodov a bol som na známom výhľade nad mestom. Odporúčam toto miesto navštíviť hlavne po zotmení. Ak chcete mať pekné fotografie nočného mesta, toto je to správne miesto. Fotoaparát disponuje 24 Mpx snímačom Full Frame, a preto sa zo záberov dajú robiť naozaj krásne výrezy. Špeciálne s fotkami mesta sa dá dobre pracovať a zo záberu vybrať len tú časť, ktorou chcete osviežiť svoju kanceláriu či bývanie. Fotografické popoludnie ubiehalo a na fotoaparát som si celkom rýchlo zvykol. Jeho príjemná váha ma ani po dlhom fotení nezaťažovala. Je rýchly, veľmi presne meria expozíciu, fotografie sú pekne ostré a farby vyvážené. Jediné, čo ma trochu prekvapilo, je dosť komplikované MENU, ale predpokladám, že je to len sila zvyku. Doma som si neodpustil pár portrétov mojej dcérky. Neobišiel som ani naše balkónové kvety, kde sa výborne prejavuje kvalita hĺbky ostrosti. Tá je pri tomto fotoaparáte úžasná, predsa len ide o Full Frame. Zaostrený objekt pekne vystúpi do popredia a pozadie ostane rozostrené. Ak ste majiteľom CSC fotoaparátu rady micro 4/3 alebo APS-C, budete cítiť rozdiel. Nie tak v kvalite obrazu, ako v "hĺbke" záberu, obrovskom dynamickom rozsahu a v možnosti pracovať s hĺbkou ostrosti.

detail mreže

Fotoaparát je presne pre ľudí, ktorí potrebujú nekompromisnú kvalitu obrazu alebo fotia portréty s dokonale rozostreným pozadím. Ak vyžadujete kompaktnejšie rozmery ako majú bežné Full Frame zrkadlovky, Sony Alpha 7 II je ten správny prístroj. Tento fotoaparát má síce malé telo, ale výsledky vydávajú svedectvo o jeho veľkom potenciáli. Osobne odporúčam použitie pevných a svetelných objektívov, tie z fotoaparátu vyťažia maximum kvality. Už len to správne svetlo a môžete sa vydať do ulíc života.

Recenzia bola v písaná v čase rekonštrukcie Starého mostu v Bratislave v roku 2015.

Zaujimava fotografia - hra svetla
Zrkadlovka a mobil