CEWE Fotolab blog

Slovinsko – fotovýlet

Počas jesene sme sa s priateľkou rozhodovali, kam by sme mohli vyraziť na predĺžený víkend. Po viacerých úvahách sme sa zhodli na Slovinsku a trase Piran-Ľubľana-Bled. Tri mestá, štyri dni.

To by šlo. Presvedčilo nás aj to, že autom je to k nášmu najvzdialenejšiemu cieľu cca 550 km. O niečo viac ako na východ Slovenska. 😊 Keďže sme sa rozhodli pre viac miest, ubytovanie sme si riešili sami.

slovinsko cewe fotolab

Poznáte to. Niečo plánujete, ale životné okolnosti sú proti a tak to bolo aj v tomto prípade. Kvôli pracovným a súkromným povinnostiam sme si nakoniec vytýčili termín nášho výletu na posledný októbrový víkend. S menšími obavami o počasie sme si stále vraveli, že prinajhoršom sa povozíme a spoznáme krajinu z auta.

Prišiel deň D a my sme sa skoro ráno vydali na cestu spoznávania Slovinska. Prvá pozitívna vec je, že celý čas idete po diaľnici. Rýchlo a bez problémov sme dorazili k nášmu prvému cieľu, mestu Piran. Hotel, konkrétne Barbara Piran Beach Hotel & Spa, nás aj s mestom privítal síce pochmúrnym počasím, ale bez zrážok. Príjemný hotel hneď pri mori sa nám pozdával už na internete a nesklamal ani naživo. Zabudli sme si pozrieť, kedy sa môžeme ubytovať a tak sme prišli skôr ako to bolo možné. Rozhodli sme sa, že návštevu mesta stihneme ešte pred ubytovaním.

cewe fotolab slovinsko

Cesta pozdĺž pobrežia nás za približne 15 minút doviedla do centra starého mesta. Celkovo mám rád architektúru a atmosféru takýchto prímorských miest a preto som si to v celku užíval. Vyšlo nám dokonca aj slniečko a tak sme sa rozhodli naobedovať niekde, kde sa dá sedieť aj von.

Pri lustrovaní internetu čo by sme si mali pozrieť v Slovinsku sme natrafili aj na tip na reštauráciu v tomto meste. Po krátkom hľadaní pomocou mapy sme sa zjavili pred maličkou reštikou Fritolin pri Cantini. Keďže hlad je mrcha a my sme už boli dosť hladní, hneď sme sa pustili do študovania jedálnička.

slovinsko cewe fotolab

Pri hľadaní na internete sme natrafili na odporúčanie ochutnať mušle na cesnaku, bielom víne a to všetko zapečené s paradajkami a syrom. Nebíčko v papuľke, ak by som to mal nejako pomenovať. Úplne nám postačila jedna porcia. K mušliam sme si objednali domáce vínko.  Určite odporúčam návštevu tejto reštaurácie. Neoľutujete. Po obede sme ešte stihli prechádzku mestom. Samozrejme, nesmelo chýbať fotenie, návšteva mestských hradieb a kávička s koláčikom v príjemnej kaviarni Neptún.

cewe fotolab slovinsko

Človek sa ani nenazdá a deň je rýchlo na konci. Po príchode na hotel sme dostali welcome drink a vychutnali sme si z izby výhľad na more. Po krátkom zhodnotení dňa sme sa pobrali spať, keďže nás čakal ďalší deň plný objavovania.

Hneď po výdatných raňajkách sme sa zbalili a vyrazili na cestu do hlavného mesta Ľubľana. Počas cesty sme zastavili na hrade Predjama. Zhodli sme sa, že v rámci krátkosti času si len pozrieme okolie a pokračujeme ďalej. Keď zbadáte tento hrad máte pocit, že je vytesaný do skaly. On je však postavený pod skalným previsom a určite to stojí zato urobiť si tam pár záberov na pamiatku.

slovinsko predjama cewe fotolab

Pri príchode do Ľubľany nás privítal bežecký maratón a s ním aj dopravné obmedzenia. Cestu k nášmu ubytovaniu, ktoré bolo Hotel Katrca 1905, sme aj napriek tomu zvládli a tešili sa na spoznávanie ďalšej časti Slovinska. Tak ako aj v prvý deň, aj v Ľubľane sme prišli na hotel skôr ako bolo možné sa ubytovať. Rozhodli sme sa, že sa prejdeme pešo do mesta. Po krátkej prechádzke a zastávke na kávičku v bistre FLO sme sa vyštverali na mestský hrad. Pozreli sme si okolie a krásny výhľad na mesto.

cewe fotolab ljublana slovinsko

Po krátkej prechádzke v okolí hradu sme sa spustili cestičkou priamo do centra mesta. Úzke uličky, historické budovy ako aj miestne trhy na každom mieste ma zase raz dostali.

cewe slovinsko fotolab

Po návšteve katedrály sv. Nikolaja sme sa rozhodli, že večer dobehneme na omšu, prezrieme si ešte čo sme neprešli a potom si dáme niečo malé pod zub. Obed sme v meste vynechali, lebo niečo sme si nabalili na cestu z domu. Tiež sa schyľovalo k dažďu a netúžili sme zmoknúť, tak sme sa vybrali ubytovať.

cewe fotolab slovinsko

Po ubytovaní, krátkom oddychu a teplej polievke sme sa teda znovu vydali do mesta. Poprosili sme recepčného nech nám zavolá taxík, lebo sme  boli trochu leniví a nechcelo sa nám ísť zase pešo do mesta. Večerná Ľubľana je čarovná. Osvetlený hrad dáva tomuto krásnemu mestu ešte väčší punc.

Po krátkej prechádzke večerným mestom sme si sadli v Burger Bar-e na večeru. Ruch mesta nás tak rýchlo unavil, že po večeri sme sa zmohli už len na zavolanie si taxíka a po celom dni sme odpadli do postele. Ráno nás čakalo posledné mesto, Bled.

cewe slovinsko fotolab

Predposledný deň nášho výletu sme  mali rýchle raňajky, zbalili sa a vyrazili spoznávať ďalej. Výhodou cestovania autom je, že viete počas cesty zastaviť, kde chcete. Túto možnosť sme využili a vybrali sme sa pozrieť do Triglavského národného parku, tiesňavu Vintgar.

fotolab cewe slovinsko

S malou dušičkou, aké bude počasie, sme prišli na parkovisko a celkom sme sa potešili, že neprší. Kúpili sme si lístky a vybrali sme sa na menšiu túru, popri rieke, turistickým chodníkom. Aj vďaka počasiu bola rieka viac divoká, ale to len umocňovalo pre mňa super zážitok z tejto tiesňavy. Po asi 1,6 km sme sa dostali na koniec chodníka, kde sme natrafili na dych vyrážajúci vodopád Šum. Keďže počasie bolo premenlivé, rozhodli sme sa dlho nezdržiavať a tak sme sa tým istým chodníkom vrátili späť. Len dodám, že túto trasu viete absolvovať aj na bicykloch.

Potom už len krátka zastávka na parkovisku na teplý čajík a smer Bled.

cewe slovinsko fotolab

Toto mesto okolo jazera nás privítalo dažďom. Rýchlo nájsť ubytovanie a trocha si oddýchnuť. Našťastie, tentokrát sme sa ubytovali hneď po príchode a trocha si pred prechádzkou okolo jazera oddýchli. Po krátkom leňošení sme si pozreli ako sa dostaneme k jazeru a vyrazili sme.

Malé mestečko točiace sa pozdĺž jazera sa nám hneď zapáčilo. Krásne prostredie, kostolík na ostrove v strede jazera ako aj hrad nad mestom dotvárali príjemný dojem. Ak ste romantická duša, môžete si zvečniť toto prostredie v skvelej kulise sochy v tvare srdca.

Neprešli sme sa okolo celého jazera aj kvôli počasiu. Dokonca sme sa dohodli, že si niečo uvaríme na byte a tak sme stihli v meste kávičku, koláčik a nákup na večeru. Ani si neviete predstaviť ako mi chutila domáca večera v suchu a teple. 🙂

cewe slovinsko fotolab

V posledný deň nášho výletu sme sa po raňajkách rozlúčili s domácimi a vybrali sme sa smer Slovensko. Cestou sme rozmýšľali, že sa ešte niekde zastavíme, no potom sme zhodnotili, že bude ešte čas sa sem vrátiť.

Aj keď nám počasie nevyšlo úplne podľa našich predstáv, neľutujeme návštevu tak krásnej krajiny akou je Slovinsko. Veľa nádherných miest na spoznávanie, super služby, milí ľudia. To všetko je dôvodom, že sa tam určite ešte vrátime. Uisťujem vás, že už si naplánujeme lepší termín aby sme toho stihli ešte omnoho viac. Už teraz sa na to tešíme. 🙂

Peter Brejda

Kombinácia čiernobielej a reportážnej fotografie je pre mňa tou najkrajšou fotografiou. Milujem fotenie na kinofilm. Mám rád humor, smiech a hokej je pre mňa celoživotná láska :-)