CEWE Fotolab blog

Svetlo a kompozícia II. – Produktová fotografia

Ako efektne fotiť produktovú fotografiu?

V dnešnej dobe prevláda trend uverejňovania fotografií na rôzne sociálne siete. Najpopulárnejším je Instagram, kde sú „IN“ takzvané fotografie s atmosférou. Treba si uvedomiť, kam chcete danú produktovú fotografiu „zavesiť“, či na váš web alebo napríklad na Instagram.

Pravidlom klasickej produktovej fotografie je viditeľnosť. To v preklade znamená:

  • výborná ostrosť,
  • biele alebo neutrálne pozadie, ktoré musí byť rovnaké na všetkých produktoch,
  • dostačujúca svetelnosť (aspoň tri svetelné zdroje v prípade, že ste v ateliéri).

Klasická produktová fotografia

Teraz si poviete, že nemáte ateliér ani lightbox, takže produktová fotografia nebude. Nič sa však nedeje ak nemáte ateliér, dobrú produktovú fotografiu je možné urobiť aj v prostredí vášho domova. Treba dodržať iba pár zásad:

  1. Využite prirodzené svetlo a eliminujte tiene (natočte sa tak, aby ste vy alebo nejaký nábytok nevrhali na produkt tieň).
  2. Pozor na smietky a prípadné nedostatky, vyleštite lesklé povrchy, aby na nich neboli odtlačky.
  3. Produkty vždy klaďte na rovnaké pozadie, aby pôsobili jednotne.

 Produktová fotografia s atmosférou

Ak chcete fotografie umiestniť na Instagram, nebojte sa vytvoriť atmosféru, pridať rôzne rekvizity ako napríklad kvety, látku, určité drobnosti, ktoré prípadne kupujúcemu navodia predstavu, ako môže produkt kombinovať. Poprípade sa nebojte poprosiť figurantku na zapózovanie s produktom.

 

Ingrid Neveová

Moje motto:
"Raz som si myslel, že som urobil chybu, ukázalo sa však, že to bol kreatívny okamžik." Scott Fleming

Pridať komentár