CEWE Fotolab blog

CESTUJ S CEWE Česká republika – LIBEREC A VYSOČINA

Presne 10 dní trvá naše cestovanie po Česku. Zatiaľ máme v nohách viac než 100 kilometrov, a to je podľa krokomera približne 167 759 krokov. O prejdených kilometroch v našom Peugote ani nehovorím.

Navštívili sme už Prahu, Karlove Vary, České Švajčiarsko, Liberec a Vysočinu. Všetko to berieme pekne postupne a na cestách sa máme veľmi dobre!

Spoznávame nové miesta, vychutnávame hotelové raňajky, fotíme západy slnka a všetko to s vami zdieľame na Instagrame @cewe.cz. Sme veľmi zvedaví, kam nás táto expedícia ešte zavedie. A teraz by sme vám veľmi radi priblížili návštevu Liberca a Vysočiny.

Mesto bielych tigrov

Do Liberca sme vyrazili po Českom Švajčiarsku a úžasnej prírode, akú sme zatiaľ nikde nevideli a nemali sme ani len tušenie, čo v meste bielych tigrov (ako sa Libercu hovorí) budeme robiť. Jediné, čo sme mali v pláne bol Ještěd, ktorý sme zdolali hneď na druhý deň poobede.

Hurá na Ještěd

Zaparkovali sme auto na najvyššom parkovisku a zaplatili sme rovnú stovku českých korún, čo nás milo prekvapilo. Očakávali sme totižto väčšiu čiastku. Na Ještěde nás prekvapilo krásne počasie, i napriek tomu, že dosť fúkalo, ale v tejto výške je to asi na dennom poriadku.

Súčasťou vysielača je hotel s reštauráciou, takže nemusíte mať obavy z možného hladovania. Na výber je niečo malého k zakusnutiu, spolu s dokonalým výhľadom na prekrásne koruny stromov a panorámu okolitých miest.

TIP: Pokiaľ sa chcete ísť najesť niekde v meste, určite si vyberiete. My sme si vybrali Organzu a bola to presne tá hipsterská kaviareň s reštauráciou, v ktorej jednoducho chcete sedieť. Naviac, jedlo bolo geniálne. Mala som vegánske burrito bowl a Tom si dal tacos. Dlho sme sa takto dobre nenajedli.

Návšteva zoo

A nebolo by to pravé mesto bielych tigrov bez návštevy libereckej zoo. Majú tam naozaj množstvo zvierat v čele s ich mláďatami. Tak napríklad tie dokonalé a rozkošné levíčatá! Boli sme trochu zvedaví, ako na tom bude technika od Olympusu v Zoo a i tam bola skvelá. Nasadili sme zoomové objektívy a fotilo sa jedna báseň.

Zo severu rovno na festival

Po dvoch pracovných dňoch na severe sme sa vydali za trochou odpočinku a išli na festival Přehrady, ktorý sa konal na Seči. Ešte pred tým sme si ale požičali paddleboardy a dopriali si chvíľku pokoja na hladine Sešské priehrady. Bolo to úžasné a určite vám odporúčame tento relax vyskúšať!

Na festival sme nakoniec nemali až toľko času, ale užili sme si kapelu Mirai a stihli sme vyskúšať i súboj chutí pri kamióne Pepsi.

A konečne na Vysočinu

No a potom? Potom sme vyrazili do Žďáru nad Sázavou, kam sme dorazili večer a ubytovali sa vo veľmi príjemnom a cenovo viac ako dostupnom hoteli Jehla, ktorý s pokojným svedomím môžeme odporučiť aj vám.

Hneď ráno okolo deviatej sme izbu opustili a vybrali sme sa ku kostolu na Zelené hoře.

TIP: Objekt sa väčšinou otvára presne o deviatej, takže doporučujeme privstať si, aby ste nechodili medzi hromadou turistov, ktorých toto pútne miesto veľmi láka.

Je to kostol sv. Jána Nepomuckého a patrí medzi pamiatky UNESCO. Počas našej návštevy bolo rozložené lešenie a prebiehala oprava kostola, čo nás trochu mrzelo, ale veríme, že až všetko bude hotové, bude to opäť krásna sakrálna pamiatka.

A rovnako ako posledný článok, aj tento končí pri nepriaznivom počasí, ktoré nás opäť zastihlo. Zo Zelené hory sme sa totižto chceli ísť pozrieť na Žďárské vrchy, ale okamžite po našom príchode začalo pršať. Vyfotili sme preto iba okraj lesa, smutne nasadli do auta a vyrazili do našej ďalšej destinácie, ktorou je Dolní Morava.

Tak nás nezabudnite sledovať tu! Majte sa krásne!